PROCEDURY PRZYJMOWANIA PACJENTÓW W CZASIE PANDEMII Sars – CoV-2- Wszystkie osoby powyżej 4 roku życia przebywające na terenie poradni powinny zakrywać usta i nos przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki albo kasku ochronnego i zaleca się korzystać z rękawiczek jednorazowych. Nie dotyczy to osób, które nie mogą zakładać lub zdejmować rękawiczek z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, lub osoby mającej trudności z samodzielnym założeniem lub zdjęciem rękawiczek.
- Pacjenci powinni zgłaszać się do poradni punktualnie.
- Znajdując się pod drzwiami wejściowymi do poradni pacjenci zawiadamiają o tym fakcie dzwoniąc na numer stacjonarny znajdujący się na drzwiach, a następnie zostają wprowadzeni na teren poradni przez jej upoważnionego pracownika.
- Pacjenci przed wejściem na teren poradni będą mieli dezynfekowane ręce płynem do dezynfekcji rąk.
- Dzieci i osoby niepełnoletnie zgłaszają się do poradni wyłącznie z jednym z rodziców, bądź opiekunów prawnych, którzy bezwzględnie przebywają w poczekalni poradni,
w miejscu wskazanym przez pracownika, przez cały czas trwania badania. Prosimy o nie prowadzenie w tym czasie głośnych rozmów zarówno z osobami współoczekującymi jak i przez telefony komórkowe. - Przed wizytą w poradni z rodzicem bądź prawnym opiekunem dziecka przeprowadzona zostanie ankieta celem wyeliminowania zagrożenia zakażenia wirusem Sars – CoV-2 osób przebywających w poradni (treść ankiety w załączeniu).
- Przed rozpoczęciem diagnozy specjalistycznej w/w osoby podpisują oświadczenie, że świadomi są, iż decydując się na wizytę w poradni, pomimo podjętych przez placówkę środków ostrożności, nie są całkowicie zabezpieczeni przed ewentualnym kontaktem z wirusem i jego konsekwencjami.
- Osoby, które na którekolwiek z pytań w ankiecie odpowiedzą twierdząco nie będą przyjmowane w poradni.
- Po zakończeniu wizyty pracownik towarzyszy klientom w opuszczeniu poradni.
- Pacjenci zgłaszają się na badanie z własnymi, przyborami do pisania, chusteczkami higienicznymi oraz z napojem umieszczonym w naczyniu umożliwiającym jego bezpośrednie wypicie. Możliwe jest korzystanie z jednorazowych długopisów i ołówków. Przedmioty te będą zdezynfekowane po wizycie osoby.
- Pracownicy będą mieli kontakt z pacjentami poradni w maseczkach, przyłbicach i jednorazowych rękawiczkach. Badanie będzie się odbywać za pleksowymi osłonami. Prosimy o przygotowanie małych dzieci na kontakt z tak ubranymi osobami.
w miejscu wskazanym przez pracownika, przez cały czas trwania badania. Prosimy o nie prowadzenie w tym czasie głośnych rozmów zarówno z osobami współoczekującymi jak i przez telefony komórkowe.
Zalecenia dla pracowników
- Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do poradni obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem.
- Dezynfekcja stanowiska pracy powinna być wykonana po każdym kliencie (wszystkich przedmiotów, z którymi klient miał kontakt w trakcie spotkania) dezynfekcję powinna przeprowadzać osoba wyznaczona przez Dyrektora poradni. Od zakończenia dezynfekcji musi minąć rekomendowany przez producenta preparatu dezynfekcyjnego czas, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku.
- Pomieszczenia, w których odbywają się diagnoza bądź terapia, powinny być wietrzone co godzinę.
- Przed przyjęciem następnego klienta należy przez 15 minut dokładnie wywietrzyć pomieszczenia (w związku z tym, że każdy pracownik pracuje we własnym gabinecie, pomieszczenie to zostanie ponownie użyte prawdopodobnie następnego dnia).
- W każdym pomieszczeniu prowadzona będzie karta dezynfekcji. Stanowisko pracy dezynfekują pracownicy pedagogiczni, natomiast podłogi dezynfekuje osoba odpowiedzialna za sprzątanie w poradni.
- Testy i pomoce do terapii po każdym użyciu poddawane są kwarantannie, której czas określają przepisy Głównego Inspektora Sanitarnego oraz rekomendacje Powiatowego inspektora Sanitarnego.
- Dla każdego testu prowadzona jest ewidencja ich użycia tzn. zapisywane są data
i godzina oraz podpis osoby korzystającej. - Pracownicy zobowiązani są nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków.
- Należy zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 2 metry).
- Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem do dezynfekcji.
- Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce. Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka.
- Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
- Wg pozyskanych przez nas informacji dotyczących długości przeżywalności wirusa Sars – CoV-2 znalezionych na stronach internetu jako wytyczne WHO oraz innych specjalistów z dziedziny wirusologii przyjmujemy, że wirus może przeżywać na papierze do 24h. w związku z tym testy specjalistyczne zawierające elementy papierowe mogą być ponownie użyte po upływie co najmniej 24 godzin.
- Osoby powyżej 60 roku życia oraz przewlekle chore mogą nie angażować się
w bezpośredni kontakt z klientem i realizować zadania zawodowe zdalnie. - Pracownicy mogą na bieżąco uzupełniać informacje na stronach Stronie Głównego Inspektora Sanitarnego oraz poniższych stronach: